Skup filtrów cząstek stałych DPF/FAP
Filtr cząstek stałych to element zatrzymujący emisję szkodliwych substancji do środowiska. Filtry mokre FAP (fr. filtre à particules) lub suche DPF (ang. diesel particulate filter) wspomagają pracę katalizatorów i wyłapują ze spalin cząsteczki węgla, gromadząc je i sukcesywnie dopalając. Oba znajdują się w układzie wydechowym samochodu i towarzyszą pracy katalizatora. Wolniej zużywają się filtry DPF, szybciej — filtry FAP. Oba wytworzone są z metalu lub materiałów ceramicznych.
Filtr DPF — regeneracja pasywna
Filtry DPF najczęściej stosowane są w samochodach niemieckich. Wykorzystują je takie marki jak Volkswagen, BMW, Skoda, Audi czy Toyota. Są to filtry suche, a w ich wnętrzu znajdują się cząsteczki platyny, ceru lub glinu. Utleniają one znajdujące się w spalinach substancje trujące, przez co do czynienia mamy tu z systemem regeneracji pasywnej.
Filtr FAP — regeneracja aktywna
Filtry FAP głównie stosują koncerny francuskie: Citroen, Peugeot, Renault, jak i japoński Nissan. Mokre filtry cząstek stałych wymagają użycia płynu katalicznego, dzięki czemu neutralizowanie sadzy zachodzi w niższych temperaturach niż w przypadku DFP. Filtr zostaje więc wypalony, a znajdująca się w nim sadza zamieniana w popiół. Jest to regeneracja aktywna, którą inicjuje sterownik silnika rozpoznający stopień napełnienia filtra.
Oba rodzaje filtrów cząstek stałych wymagają czyszczenia, a z czasem wymiany. Co zrobić z zużytymi filtrami? Najlepiej je odsprzedać. Taką usługę oferuje skup katalizatorów Platinum. Wycena następuje po numerach na obudowie lub po analizie spektrometrycznej.
Skup akumulatorów, katalizatorów i filtrów cząstek stałych prowadzimy od wielu lat i mamy w tym duże doświadczenie. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko i przejrzyście wycenić dostarczony nam materiał. Promujemy też działania proekologiczne, które są z korzyścią dla nas, jak i naszych kontrahentów.